Wednesday 29 February 2012

girls talk p1

eloo...mornink yaww..!!
oppss!!! 1.27pm? mownink?? hehehe
sory...just woke up dear ollss......assalamualaikum semuaa...
makcik specky in d house noww!!!
ehhemm3..test...test...

ok! nmokcik ado kelas BEL n FND150(painting) today...
feel lay yaww to go..!
aryni nak balik kampung...bawak semua work2 n buat kat umah..
umah aku lat cni ni ase xblh buat keje...sempit.mengah! umah ,actually bukan umah..like a bilik gituuu..
ermm..cam sebuah kotak yang sanad sempit (bak kata izati@k.wan ,kawan aku.hehehe)
xblh nk buat kerja sb byk gnguan//bising dgn kakak2 y sgt ..ohh.gedik:? erhh..yes! so gedik..gelak macam puaka..haiyyaa..ini olang arr bikin waa panaas!!
ditambah pulak diorang2 nie...suka sgt blawan kentut.. ! eauuwwwww!! so xsopan punye pompuan ooo (-_-)
macam tula keadaan dlm bilik..ni..xblh nk concentrate..mbuatkan aku jadi btmbh malas.//ditambah pulak skg da musim exam... pheuuwww!! =_=
perasaan malas da smakin trasa....dunno why dude!
huhuh....
YA ALLAH..TOLONG HAMBA MU NI ...JAUHILAH DR GODAAN SYAITAN...
   luaran orang melihat aku ni macam tiada masalah...sbnarnya ,hakikatnya penuh dgn beban y xtertanggung..
pada mata org luar,aku dipuji,di pandang tinggi,dihormati..tp didlm keluarga sdri..aku dipandang rendah..
dipandang remeh.  .kenapa?? aku xkisah pom dgn semua tu..aku yakin dgn diri aku.aku tahu aku siapa..org diluar ,y slalu dekat dgn aku.dia kenallah aku..xpernah ase sdikit hipokrit..semua terang-terangan...
tetapi adik beradik aku?? mereka cuma kenal aku sedikit je..mereka xnah nk ase dekat dgn aku...walhal kau ade ppe aje baru diorg nk mitk bantuan dgn aku.slesai itu,xde dahh! n diorg tindas aku..diorg buat aku ni mcm xbguna..sdgkan sgala pkara aku y buat..tp diorg xnampak...diorg cume mnuduh smbarangan..subhanallah...aku kadang2 ase xtahan nk pikul,..ase macm putus asa..tp aku pkir.wlaupom aku kurg dpt kasih sayang dr fmily aku sdri..tp aku mndapat lebih kaseh syg mlalui kwan2..shbt2..n org2 skeliling...disbbkn semua tu,aku ase kuat..aku ase msih ade sisa2 tenaga utk aku terus kuat n pikul masalah tu...aku masih lagi boleh berikan gelak tawa y sgt riang..n boleh lagi buat org laen tsenyum,ketawa bsama..
sakit,sihat.sedih.gembira aku,,aku byk kongsi dgn org lua.kwan2...ttpi dgn fmily..jarang sekali.apbila ditanya baru lah dicerita...tu pom xsemua y diceritakan..btapis..
aku yakin semua ni ade hikmahnya..aku percya pada qada n qadar..sesungguhnya Allah swt da tentukan y tbaek utk aku..aku masih ade kawan2,msih ade saudra mara y ambil brt..n skarng ni ade SHAHRUL NIZAM y sgt prihatin n memahami aku...
insyallah akan aku hadapi semua ni dgn baek...aku xnak semua ni blarutan..
n aku xnak nty esok2 anak2 aku plak y tkena tempias semua ni...
akn ku cuba cari jalan...cuba utk selesaikan sgala psoalan,masalah scra rasional...
from the sight of shera atan..!!
byk y dilihat.byk lah y diperolehi.pengalaman org kite amik...kita aplikasikan pulak dlm dri kita..y positif dicontohi..y negatif diteladani....

KEYBOARD SLEEP ! (-_0)

No comments:

Post a Comment